Thursday, July 19, 2012

Ahlan wa sahlan Ya Ramadhan

Alhamdulillah Muhammad sudahpun berumur 102 hari. Sudah 2 hari pula dia dikeluarkan dari incubator. Tidak lagi memerlukan bantuan oxygen. Tapi masih lagi di NICU...berat slowly increasing, still 1.70kg. Masih jauh lagi perjalanan untuk pulang.

Esok umat Islam di Malaysia akan menyambut Ramadhan. Mudah2an Ramadhan kali ini lebih baik, lebih bermakna...moga2 Ramadhan kali ini dapat menghidupkan hati yang telah kering dan gersang, menguatkan iman, menambahkan taqwa...

Berikan kekuatan hati, kekuatana fizikal kepada ku, suami, dan keluarga untuk beribadat semaksimum mungkin di bulan yang penuh barakah ini. Semoga bulan ini menjadi checkpoint ke arah satu perubahan yang menguntungkan kami di Akhirat...

Terdengar di IKIM semalam satu doa yang menjadi amalan Rasulullah... sangat tersentuh hati. Seorang Rasul , nabi dan kekasih Allah pun berdoa begitu, apatah lagi kita hamba yang bersalut dosa?
 " Ya Allah, kurniakan kami sepasang mata yang sentiasa menangis, yang mana air mata itu dapat menyembuhkan penyakit2 hati..amin ya Rabb"

Ramadhan 1433, Ramadhan pertama bersama dua cahaya mata, Ramadhan pertama di rumah milik kami yang pertama.... Alhamdulillah. Nikmat Mu tak terhitung.

Ya Allah, jadikan aku untuk merasa cukup, tidak membazir2...dan cintakan orang fakir miskin..

P/s: Mode rasa bersalah sebab over spending ...huhu.

No comments:

Post a Comment